Jeszcze do 19 czerwca 2019 można zgłaszać przedszkola do konkursu, który jest częścią kampanii edukacyjnej Mistrzostwa Świata w myciu rąk. Jej główny cel to zasianie w dzieciach ziarenka wiedzy na temat prawidłowej higieny rąk.
Oficjalna inauguracja kampanii miała miejsce 14 września 2018 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Boguszycach. Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową Akademia Czystości (www.akademiaczystosci.pl), gdzie nauczyciele i rodzice dzieci w wieku przedszkolnym znajdą Niezbędnik Mistrza, a w nim zbiór materiałów, które będą przydatne w prowadzeniu zajęć dla dzieci na temat mycia rąk.
Niezbędnik zawiera między innymi prezentację multimedialną, w której postaci kampanii tłumaczą, dlaczego mycie rąk jest ważne, oraz tablicę z obrazkową instrukcją mycia rąk, którą można wydrukować i powiesić w łazience. Jako Ambasador kampanii do akcji dołączył Kazimierz Mazur, aktor filmowy i teatralny, zwycięzca ostatniej edycji „Twoja twarz brzmi znajomo”, a prywatnie tata, dla którego zdrowie dzieci ma znaczenie.
Konkurs
W ramach Mistrzostw Świata w myciu rąk ogłoszono także konkurs dla przedszkoli z całego kraju. Główna nagroda to bon o wartości 3000 zł oraz wizyta w przedszkolu Ambasadora kampanii, Kazimierza Mazura. Aby wziąć udział, należy przeprowadzić kreatywne zajęcia na temat mycia rąk dla przedszkolaków i przesłać relację. Organizatorzy zaznaczają, że najbardziej doceniane będą nietuzinkowe pomysły i polecają korzystanie z materiałów zamieszczonych na stronie kampanii. Dostępne tam są także wszelkie szczegóły dotyczące konkursu. Zgłoszenia będą przyjmowane do 19 czerwca 2019.
Informacje o kampanii będą stale aktualizowane na stronie kampanii (www.akademiaczystosci.pl) oraz na profilach organizatora (www.higma-service.pl, www.facebook.pl/HigmaService, www.youtube.com/HigmaService).
Organizatorem kampanii jest firma Higma Service Sp. z o.o. Patronatem honorowym objęli ją: Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Epidemiologicznych oraz Fundacja Lubimy Działać, a medialnym TVP2 oraz portal Kampanie Społeczne.