Lubimy wspierać kobiety

Z Danutą Jakubowską PR manager Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego LEK-AM rozmawiamy o zaangażowaniu polskiej firmy w projekty kobiece.

Działacie na rynku od przeszło 18 lat, to bardzo dojrzała rocznica, proszę opowiedzieć o waszej działalności.

Najważniejszy nasz cel to stały rozwój i dostarczanie pacjentom nowoczesnych leków generycznych w przystępnej cenie. Oczywiście wciąż pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, prowadzimy badania nad nowoczesnymi formami uwalniania, sposobami podania, opracowujemy nowoczesne opakowania, staramy się obniżać koszty produkcji, by preparaty, które proponujemy były w atrakcyjnych cenach.

W 2013 roku uruchomiliśmy zakład produkcyjny, jest to nowoczesna fabryka znajdująca się w Zakroczymiu kolo lotniska Modlin pod Warszawą, zwiększyliśmy zatrudnienie wysokowykwalifikowanej kadry, zainwestowaliśmy w najnowszej generacji sprzęt analityczny i technologiczny. Współpracujemy również z krajowymi uniwersytetami, instytutami i placówkami naukowymi oraz światowymi ekspertami w dziedzinie farmacji i medycyny.

Proszę opowiedzieć o tych produktach

Portfolio LEK-AM jest imponujące. W ofercie firmy znajduje się ponad 20 leków Rx, leki OTC (bez recepty), suplementy diety oraz dietetyczne środki spożywcze specjalnego przeznaczenia medycznego. Produkujemy leki wykorzystywane w wielu obszarach terapeutycznych, m.in. w kardiologii, gastroenterologii, psychiatrii, urologii, pulmonologii i alergologii. Produkty te stanowią prawie 70% całkowitej sprzedaży firmy. W planach mamy rozbudowanie naszego portfolio o preparaty dotyczące nadciśnienia, astmy, choroby wrzodowej, a nawet nowotworów.

Nasze preparaty OTC i suplementy diety są na najwyższym poziomie. Pierwszym wprowadzonym na rynek przez firmę 18 lat temu była Melatonina, która ułatwia zasypianie przy zaburzeniu rytmu dobowego. Rok później powstał Biosteron DHEA opóźniający procesy starzenia. W sumie mamy ponad 80 produktów, w tym blisko 30 to suplementy diety.

Wśród nich na specjalną uwagę zasługuje m.in suplement diety AdCort – nowoczesny, wieloskładnikowy preparat wspomagający leczenie astmy i POChP. Chorzy leczeni są steroidami, a to wymaga odpowiedniej suplementacji. AdCort zawiera witaminy: D, A, E, K, z których najważniejszą funkcję spełnia ta pierwsza uważana za  „przeciwastmatyczną”. Pozostałe składniki preparatu: żurawina, diosmina, asparaginian ornityny, rutyna, kwas hialuronowy czy też wspomniane wcześniej witaminy stanowią precyzyjnie skompilowaną i przemyślaną osłonę przy długotrwałej steroidoterapii.

Kolejny, NervoCalm, dedykowany osobom, które narażone są na długotrwały stres. Zawarta w nim unikatowa kompozycja 9 naturalnych składników pozwala lepiej radzić sobie w nerwowych sytuacjach, podobnie jak – Szafraceum, który dzięki unikalnej kompozycji składników wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i poprawia nastrój.

Postawiliście przede wszystkim na kobiety. Dlaczego zdecydowaliście wspierać głównie panie?

„Dbamy o wasze zdrowie każdego dnia” to nasze hasło przewodnie firmy LEK-AM. Oczywiście można je przetworzyć : że dbamy o zdrowie kobiet każdego dnia! Niemal wszystkie firmy farmaceutyczne kierują swoje kampanie do kobiet, bo to one nadal są strażniczkami domowego ogniska. Pracują, wychowują dzieci, ale i współdecydują o zakupach. Bardzo często dbają nie tylko o swoje zdrowie, ale też dzieci, męża, ojca, brata. Więcej czytają, są bardziej otwarte na nowości, nie boją się wyzwań. Mężczyźni są raczej zachowawczy. Wychodząc temu na przeciw staramy się wspierać i edukować kobiety informujące je o naszych nowościach.

Raz na kwartał wydajemy gazetę „Nasze zdrowie”. Kierujemy ją do klientów aptek, konsumentów różnych placówek zdrowia. Na łamach tego pisma informujemy o naszych nowościach, ale nie tylko – są tam też artykuły dotyczące zdrowia kobiety i mężczyzny, działań wspomagających leczenie, wskazówki dotyczące suplementowania. To bezpłatna gazeta, dystrybuowana przez naszych przedstawicieli, o nakładzie 200 tys. egzemplarzy. Każde wydanie cieszy sie dużą popularnością, staramy się, aby na okładce zawsze była jakaś gwiazda 40+, która będzie interesująca dla czytelników. Mamy też wydanie internetowe skierowane do młodszych odbiorców z gwiazdą 20+, bardziej aktywną i o nieco innych zainteresowaniach, zapewne ciekawszych dla młodszych osób. Tam zamieszczamy więcej treści niż w wersji papierowej i dodatkowo przeprowadzamy konkursy, które cieszą się dużym powodzeniem.

Ale nie zapominacie też o mężczyznach…

To prawda, dbamy też o mężczyzn. Mamy dedykowaną specjalnie dla nich linię urologiczną, w tym suplementy diety: prostaceum oraz nefrocal – bardzo ciekawy produkt o dużym stężeniu różnych ziół, wspierających leczenie kamicy nerkowej, która jest ogromnym, bolesnym problemem przede wszystkim właśnie u mężczyzn. Wspomaganie klasycznej terapii suplementami daje możliwość wielotorowego działania.

Angażujecie się też w akcje niemedyczne….

O tak! Na przestrzeni 18 lat braliśmy udział w kilku ważnych, spektakularnych działaniach. Sponsorujemy spektakle teatralne, począwszy od nie granego już „Chopin musi umrzeć”, przez musical Janusza Józefowicza i Janusza Stokłosy „Romeo i Julia 3 D”, po tegoroczny spektakl wystawiany przez teatr Imka i Jurka Gudejkę w reżyserii Adama Marjańskiego „Seks w życiu kobiety”.

Przez ostatnie 8 lat jesteśmy także sponsorem Mistrza Mowy Polskiej – programu społecznego, który preferuje piękną i poprawną polszczyznę. Wśród laureatów jest m.in.lekarz – Arkadiusz Jawień, profesor medycyny z Torunia. Opowiadał o przeprowadzonej operacji w tak plastyczny i nieprawdopodobny sposób, że na długo utkwiło to w pamięci wszystkim zgromadzonym w teatrze, gdzie odbywały się prezentacje. Zresztą wśród lekarzy – szczególnie wśród pulmonologów – jest wiele osób mówiących świetnie po polsku.

Od 5 lat sponsorujemy także Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sacrum Non Profanum, który odbywa się w Berlinie, Szczecinie i Trząsaczu.

I od początku, jako jedyna firma farmaceutyczna, sponsorujemy Bal Gwiazd Dobroczynności – na którym wyróżnia się osoby, które dzięki swojej rozpoznawalności mogą efektywniej pomagać potrzebującym i wspierać organizacje pozarządowe.

A skąd zainteresowanie plebiscytem Kobiety Medycyny?

Są przynajmniej trzy powody. Jesteśmy polską firmą, działającą tu i teraz i dlatego uważamy, że wszelkie działania kobiet, które pracują w tym bardzo trudnym i odpowiedzialnym zawodzie są warte wsparcia z naszej strony. Kiedy zarząd firmy usłyszał o możliwości wsparcia plebiscytu Kobiety Medycyny, obaj Panowie Prezesi nie wahali się ani chwili. Zwłaszcza, że w tym roku odbywała się jubileuszowa, piąta już edycja. To świetna impreza, na której można spotkać fantastyczne osoby, wyróżnione panie są wyjątkowe. Kropkę „nad i” postawiła obecność i patronat pani prezydentowej Jolanty Kwaśniewskiej, z którą kiedyś na wspomnianym Balu Dobroczynności wylicytowaliśmy śniadanie. Jej osoba gwarantuje, że warto się w coś zaangażować.

Dodam jeszcze, że w tym roku obchodzimy 100 -lecie uzyskania praw wyborczych przez kobiety. Firma LEK-AM postanowiła zaznaczyć swoją obecność w tym wyjątkowym roku, jako polska firma, z całkowicie polskim kapitałem i docenić wkład polskich kobiet w rozwój naszego kraju.