BreastFit. Kobiecy biust męska sprawa

Ruszyły zdjęcia do kolejnej, trzeciej już edycji kalendarza Power of Community. W ten sposób – po raz kolejny – mężczyźni chcą wesprzeć kobiety w walce z rakiem piersi.

Kalendarz jest częścią kampanii „BreastFit. Kobiecy biust męska sprawa”, a dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskich.

„Zrobiliśmy to w wyjątkowym miejscu, które sobie wymarzyliśmy, z ekipą marzeń i energią, która będzie nas nieść przez kolejne miesiące!” – można przeczytać na profilu facebookowym kampanii.

Kampania “BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, a jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby na każdym jej etapie – także, gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Tym razem jednak projekt skierowany jest do mężczyzn towarzyszących kobietom, których kampania ma zachęcić do włączenia się m.in. w profilaktykę raka piersi, ale również zwiększyć świadomość wagi wsparcia kobiety przez mężczyznę.

BreastFit – co to takiego?

BreastFit to sztuka badania piersi, rozmowy oraz wsparcia emocjonalnego. Jest to rodzaj treningu włączający mężczyzn w dbanie o zdrowie najważniejszych dla nich kobiet. Kampania dostarcza mężczyznom wiedzy o sposobach wsparcia i narzędziach do rozmowy, zaś partnerom pozwala nabyć podstawowe umiejętności w zakresie badania piersi partnerki. Ponadto “BreastFit” nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu – CrossFit’u- rodzaju treningu i pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykle wysokiej sprawności fizycznej.

Intencją organizatorów kampanii jest inspirowanie do podejmowania tematu systematycznych badań piersi, a przez to dostarczenia kobietom dodatkowej motywacji do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie. “Chcemy także dostarczyć mężczyznom informacji na temat wagi wsparcia dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie” – mówią organizatorzy.

W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do “nowej dyscypliny sportu” – BreastFit’u, zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba. Pomogą w tym także materiały instruktażowe – w tym instrukcja dla partnerów – jak wspólnie przeprowadzić badanie biustu w warunkach domowych. Intensywne działania edukacyjne będą prowadzone na Facebooku Fundacji oraz w mediach.

Wspierającymi kampanię zostali Rafał Bryndal oraz sportowcy z sześciu trójmiejskich klubów CrossFit, którzy jako pierwsi zostali wyedukowani w zakresie profilaktyki raka piersi i zasad wsparcia dla kobiet, a także nabyli podstawowe umiejętności z zakresu badania piersi.

Zwieńczeniem projektu będzie wydanie kolejnej edycji kalendarza „Power of Community 2018” z udziałem crossfitowców wspierających kampanię, którzy zadeklarowali, że będą systematycznie uprawiać BreastFit i szerzyć zdobytą w ramach kampanii wiedzę.

W tym roku środki zebrane przez Fundację przeznaczone zostaną na pomoc kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim.

zdjęcia pochodzą z https://www.facebook.com/OnkoCafe