4 zasady dla zdrowej skóry

W jaki sposób kompleksowo dbać o skórę, aby cieszyła nas jędrnością, gładkością i promiennym wyglądem? Wystarczy zastosować się do 4 podstawowych zasad, by w kilka tygodni poprawić swoje samopoczucie i wygląd cery.

W codziennym pośpiechu często zapominamy, że nasza skóra potrzebuje nie tylko dbania o nią od zewnątrz – poprzez maski, kremy, balsamy czy nawet regularne wizyty w salonie kosmetycznym – ale również od wewnątrz, poprzez dietę uzupełnioną suplementacją i odpowiednie nawyki, które są równie ważne, jak codzienne zabiegi kosmetyczne.

Piękna, promienna i zdrowa skóra jest efektem prowadzenia odpowiedniego stylu życia. Mowa nie tylko o zabiegach pielęgnacyjnych, ale przede wszystkim o wartościowych posiłkach uzupełnionych suplementacją, dostarczaniu odpowiedniej ilości płynów, aktywności fizycznej czy optymalnej długości snu. Tylko kompleksowe działanie, łączące zdrowy tryb życia oraz regularną pielęgnację, pozwoli uzyskać wyraźne efekty.

„Na rynku dostępnych jest bardzo wiele kosmetyków, jednak stosując nawet najdroższe i najlepszej jakości kremy nie jesteśmy w stanie dotrzeć do głównego źródła problemów takich jak zamarszczki, podrażnienia, zaczerwienienia czy suchość” – zwraca uwagę dr n. med. Edyta Blus. – „Kosmetyki stosowane miejscowo działają przede wszystkim na zewnętrzną warstwę skóry, czyli na naskórek. Efekty działania w skórze właściwej, o ile w ogóle, mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach regularnego stosowania” – podsumowuje dr Edyta Blus.

Aby poprawić wygląd skóry, warto zastosować 4 zasady składające się na zdrowy styl życia:

  • regularnie ćwiczenia – najważniejsze jest znalezienie aktywności fizycznej, zgodnej z własnymi upodobaniami, nie musimy katować się na siłowni, jeśli tego nie lubimy, wystarczą regularne, energiczne spacery, jazda na rowerze czy pływanie;
  • piecie wody z cytryną – ludzki organizm składa się w ogromnej mierze z wody; picie dużej ilości herbaty i kawy w ciągu dnia może prowadzić do jej niedoborów, wypłukuje też z organizmu cenne mikroelementy, dlatego warto regularnie pić wodę z odrobiną cytryny;
  • przesypianie optymalnej liczby godzin – nic nie działa tak dobrze na organizm, jak dostarczenie mu prawidłowej dawki snu, dlatego nie zarywajmy zbyt często nocy i zadbajmy o minimum 7 godzin nocnego wypoczynku na dobę;
  • odpowiednia dieta uzupełniona suplementacją – zdrowa, zbilansowana dieta to podstawa w dbaniu o doskonałą kondycję i piękny wygląd, ale nawet najlepsza może nie dostarczyć nam wszystkich niezbędnych substancji, dlatego warto ją połączyć z suplementacją, zwłaszcza preparatami bogatymi w kwasy tłuszczowe z grupy omega.

„Składnikami koniecznymi w utrzymaniu zdrowej skóry są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega (NNKT), które m.in. poprzez wpływ na zachowanie odpowiedniej struktury błon lipidowych sprzyjają atrakcyjnemu wyglądowi skóry. Wiele dolegliwości dermatologicznych jest oznakami niedoboru tych kwasów. Zbyt mała ilość kwasów omega w diecie może sprzyjać łuszczeniu się naskórka, tworzeniu zaskórników, stanów zapalnych czy przyspieszeniu procesu keratynizacji, co wiąże się z powstawaniem zmarszczek.” – podkreśla dr Edyta Blus. – „Regularne spożywanie w odpowiedniej proporcji i dawce kwasów omega, choćby w postaci oleju z wiesiołka czy ogórecznika skutkuje regeneracją naskórka, zmniejszeniem suchości oraz poprawą elastyczności skóry.” – mówi dr n. med. Edyta Blus.

Rozwiązaniem wpływającym na poprawę naszej skóry oraz ogólnego stanu zdrowia mogą być więc odpowiednio dobrane i skomponowane suplementy diety. Ich stosowanie wpływa nie tylko na nawilżenie skóry, co jest najszybszym i najbardziej widocznym efektem działania, ale również zapobiega nadmiernej utracie wody przez naskórek. Świetnym wsparciem dla organizmu są tzw. nutraceutyki – suplementy uzupełniające codzienną dietę o cenne składniki