„Jego potrzeba, moje prawo”

Choć 98% mam karmi piersią swoje dzieci od chwili narodzin, to jednak 46% z nich przestaje to robić już po 6 tygodniach. To drastyczny spadek, o połowę, w porównaniu z 1997 rokiem.

Dla dzieci mleko matki jest ważnym elementem rozwoju. Zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze i mineralne potrzebne do jego prawidłowego dorastania w pierwszych 6 miesiącach życia. W kolejnych miesiącach stanowi ważny element rozszerzanej u dziecka diety.

Polska jest kolejnym krajem po Brazylii, w którym zdecydowano się zorganizować kampanię społeczną „Jego potrzeba, moje prawo”, poruszającą temat karmienia piersi. Jest to druga edycja projektu Anytime Anywhere. Celem kampanii było zaproszenie do społecznego dialogu na temat publicznego karmienia piersią oraz przedstawienie opinii publicznej, że mamy chcą i mają prawo do spełniania potrzeb swoich małych pociech niezależnie od miejsca oraz czasu, gdyż jest to bardzo ważne dla ich rozwoju.

W ramach kampanii stworzono 20 fotografii matek karmiących (wolontariuszek) na ulicach Warszawy. Jedną z nich była polska aktorka, Magdalena Górska, która aktywnie włączyła do promocji kampanii. W ramach podsumowania akcji zmontowano także film odnoszący się do wybranych zdjęć oraz okoliczności ich tworzenia. Wystąpiły w nim mamy wolontariuszki razem ze swoimi pociechami. W tle wykorzystano treści komentarzy, które znalazły się we wpisach mediów społecznościowych, a samego głosu użyczyła, znana aktorka dubbingowa, Agnieszka Głowacka. Za reżyserię odpowiadała Pani Irmina Walczak, opiekunka kampanii, oraz Savio Freire.

Więcej informacji o kampanii społecznej „Jego potrzeba, moje prawo” na stronie internetowej www.anytimeanywhere.me, Facebooku: Jego potrzeba, moje prawo oraz Instagramie: @anytimeanywhereproject .