Chłopczyk z zespołem Downa twarzą „Gerbera”

Po raz pierwszy dziecko z zespołem Downa będzie reklamowało produkty firmy Gerber. Półtoraroczny Lucas Warren został wybrany w corocznym konkursie firmy Gerber na dziecięcego bohatera jej reklam. Przez najbliższy rok wizerunek Lucasa będzie wykorzystywany w różnych działaniach marketingowych Gerbera.


– Co roku, od początku gdy organizowany jest konkurs, wybieramy dziecko, które uosabia długoletnie dziedzictwo Gerbera. Jego istotą jest to, że tak naprawdę każde dziecko jest „dzieckiem Gerbera”, więc Lucas jest idealnym wyborem – komentowała w rozmowie z CNN Kristin Wooten, rzecznik prasowa Gerbera.

18-miesięczny Lucas pochodzi z Dalton w stanie Georgia. W konkursie znanej na całym świecie firmy produkującej żywność i inne artykuły dla dzieci, chłopiec pokonał 140 tys. innych małych modeli i modelek. Sam konkurs organizowany jest od 1927 roku. Wówczas to po raz pierwszy ogłoszono poszukiwania dziecka, którego wizerunek jest przez rok umieszczany w reklamach firmy.

Wygrana Lucasa oznacza, że jego rodzice otrzymają 50 tys. dolarów nagrody. Sam chłopiec przez cały rok będzie pojawiał się w kampaniach reklamowych firmy. – Mamy nadzieje, że dzięki temu na społeczność osób o specjalnych potrzebach zostanie rzucone nowe światło, a ludzie otrzymają lekcję, że przy akceptacji i wsparciu, dzieci specjalnej troski mają szansę zmienić świat – tak jak nasz Lucas – komentowała mama chłopca.

Źródło: CNN